Todas las comunidadesRecomendaciones personalizadas
A COMMUNITY FOR THE NATURE, THE CULTURE AND THE HISTORY OF MACEDONIA
Pública
697 miembrosTodas las publicaciones
ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ
100
LANDSCAPE/ΤΟΠΙΑ
100
ΝATURE/ΦΥΣΗ
100
WILD LIFE/ΑΓΡΙΑ ΖΩΗ
100
MONUMENTS/ ΜΝΗΜΕΙΑ
100
ARCHITECTURE/ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
100
CULTURE/ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
100
VILLAGES-URBAN PHOTO/OIKISMOI- ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΣΤΙΚΟΥ ΤΟΠΙΟΥ
100
ARCHAEOLOGICAL SITES/ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ
100
ΣΤΙΧΟΙ-ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ-ΚΕΙΜΕΝΑ
100
VIDEOS ABOUT MACEDONIA
100
PERSONALITIES/ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
71
CUISINE/ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
32
WINES/OINOI
6
ΗISTORIANS ABOUT MACEDONIA
15
Eventos
Fotos
Stream
Acerca de esta comunidad
Welcome
to the Community MACEDONIA+4ALL, one community for Macedonia (Greek:
Μακεδονία, Makedonía [maceðoˈnia]) , a geographic and historical region
of Greece in the southern Balkans
to the Community MACEDONIA+4ALL, one community for Macedonia (Greek:
Μακεδονία, Makedonía [maceðoˈnia]) , a geographic and historical region
of Greece in the southern Balkans
KATERINI/NEA TRAPEZOUNTA /GREECE
Fijada por el moderador
What do historians say about Macedonians?
That they are Greeks, of course!
Was sagen die Historiker ueber die Mazedonen?
Das sie Griechen sind, natuerlich!
That they are Greeks, of course!
Was sagen die Historiker ueber die Mazedonen?
Das sie Griechen sind, natuerlich!
deise avila
19:15
Lindo
Añade un comentario...
Πόρτο
Λάγος- Ξάνθη. Στο σημείο αυτό και στη διάρκεια του Μακεδονικού Αγώνα
τις νυχτες εθελοντές ναυτικοί με πλοία που είχε ναυλώσει το Μακεδονικό
Κομιτάτο ξεφόρτωναν κρυφά οπλισμό
Λάγος- Ξάνθη. Στο σημείο αυτό και στη διάρκεια του Μακεδονικού Αγώνα
τις νυχτες εθελοντές ναυτικοί με πλοία που είχε ναυλώσει το Μακεδονικό
Κομιτάτο ξεφόρτωναν κρυφά οπλισμό
Añade un comentario...
Καλο
απογευμα σε ολα τα μελη της κοινοτητας!!!
Μονη Εικοσιφοινισσης,μετραει 1000 χρονια ιστοριας
.Σημαντικο προσκυνημα για ολοκληρη την Μακεδονια!!!
απογευμα σε ολα τα μελη της κοινοτητας!!!
Μονη Εικοσιφοινισσης,μετραει 1000 χρονια ιστοριας
.Σημαντικο προσκυνημα για ολοκληρη την Μακεδονια!!!
4 comentarios
Helen Pap
18:08
+
1
2
1
2
1
+EIRINI PAPPA καλο βραδυ Ειρηνη μου να εισαι καλα!!!!
Añade un comentario...
Παναγία
Σουμελά , κεντρική είσοδος καθολικού (και ο φύλακας καραδοκεί ...είναι
αξιοσημείωτο πόσο πολύ προσέχουν το μοναστήρι.... είναι η κότα με τα
χρυσα αυγά )
Σουμελά , κεντρική είσοδος καθολικού (και ο φύλακας καραδοκεί ...είναι
αξιοσημείωτο πόσο πολύ προσέχουν το μοναστήρι.... είναι η κότα με τα
χρυσα αυγά )
Añade un comentario...
Aρχαία Δωδώνη
Οι
πρώτες μαρτυρίες για την ύπαρξη του μαντείου της Δωδώνης ως λατρευτικού
χώρου τοποθετείται περί το 2600 π.Χ.. Είναι το αρχαιότερο μαντείο που
συναντάται στον Ελλαδικό χώρο. Η μυθολογία λέει ότι από τη Θήβα της
Αιγύπτου πέταξαν δυο περιστέρια: το ένα προσγειώθηκε στη Λιβύη, όπου
χτίστηκε ο ναός του Άμμωνα Δία, και το δεύτερο ήρθε στη Δωδώνη, όπου
ιδρύθηκε το μαντείο.Το μαντείο στην αρχή ήταν υπαίθριο, με μια βελανιδιά
(ιερή φηγός), που γύρω είχε έναν περίβολο από χάλκινους λέβητες πάνω σε
τρίποδες, οι οποίοι με τους ήχους που έκαναν όταν χτυπούσαν μεταξύ τους
αλλά και σε συνδυασμό με το θρόισμα των φύλλων του δέντρου και άλλους
ήχους (περιστέρια, πηγή κτλ.) έδιναν τους χρησμούς, τούς οποίους
ερμήνευαν οι ιερείς. Σύμφωνα με μια νέα ερμηνεία, ο μαντικός ήχος
προερχόταν χάλκινα αντικείμενα παρόμοια με τα κινέζικα wind chimes που
κρεμόντουσαν στην βελανιδιά και ηχούσαν με το φύσημα του ανέμου .Οι
ιερείς δεν έπλεναν ποτέ τα πόδια τους και σέρνονταν στο χώμα για να
έχουν επαφή με τη γη.Στις ρίζες της βελανιδιάς, στην αρχή πιστευόταν ότι
κατοικούσε η Γαία, αλλά με το Δωδεκάθεο αντικαταστάθηκε από το Δία και
τη γυναίκα του Διώνη. Λεγόταν και Νάιος Δίας από το αρχαιοελληνικό
«ναίω»=κατοικώ, γι’ αυτό και οι αγώνες που διεξάγονταν προς τιμή του
κάθε 4 χρόνια στο κοντινό στάδιο λέγονταν Νάια.Στο τέλος του 5ου αιώνα
χτίστηκε ένας μικρός ναός, όπου φυλάγονταν τα αφιερώματα των
προσκυνητών. Οι προσκυνητές έδιναν την ερώτησή τους γραμμένη σε ένα
έλασμα (φύλλο μαλακού μετάλλου - μολύβδου), αλλά η απάντηση συνήθως τους
δίνονταν προφορικά. Στα μέσα του 4ου αι. π.Χ., ο περίβολος με τους
λέβητες αντικαταστάθηκε από έναν πιο ευρύχωρο χαμηλό πέτρινο περίβολο.
Εφόσον εκεί κατοικούσε ο Δίας και το σύνολο έμοιαζε με σπίτι, ο χώρος
ονομάστηκε Ιερά οικία.Στα χρόνια του Πύρρου (312-272 π.Χ.) χτίζονται
στοές γύρω – γύρω, εκτός από την πλευρά της φηγού. Στο ναό και στις
στοές φυλάγονταν τα αφιερώματα των πιστών. Εκείνη την εποχή χτίζονται
και πολλά άλλα κτίρια: βουλευτήριο, πρυτανείο, θέατρο κτλ. και η Δωδώνη
γίνεται για ένα διάστημα πρωτεύουσα των Ηπειρωτών. Μετά το θάνατο του
Πύρρου και το γκρέμισμα του ιερού από τους Αιτωλούς το 219 π.Χ.,
επιδιορθώθηκε από το βασιλιά της Μακεδονίας Φίλιππο Ε' και επεκτάθηκε
αποκτώντας και άλλους χώρους, κολώνες κτλ. Τότε πήρε και την τελική του
μορφή, ενώ κατά τον Παυσανία, η φηγός υπήρχε ακόμη
Οι
πρώτες μαρτυρίες για την ύπαρξη του μαντείου της Δωδώνης ως λατρευτικού
χώρου τοποθετείται περί το 2600 π.Χ.. Είναι το αρχαιότερο μαντείο που
συναντάται στον Ελλαδικό χώρο. Η μυθολογία λέει ότι από τη Θήβα της
Αιγύπτου πέταξαν δυο περιστέρια: το ένα προσγειώθηκε στη Λιβύη, όπου
χτίστηκε ο ναός του Άμμωνα Δία, και το δεύτερο ήρθε στη Δωδώνη, όπου
ιδρύθηκε το μαντείο.Το μαντείο στην αρχή ήταν υπαίθριο, με μια βελανιδιά
(ιερή φηγός), που γύρω είχε έναν περίβολο από χάλκινους λέβητες πάνω σε
τρίποδες, οι οποίοι με τους ήχους που έκαναν όταν χτυπούσαν μεταξύ τους
αλλά και σε συνδυασμό με το θρόισμα των φύλλων του δέντρου και άλλους
ήχους (περιστέρια, πηγή κτλ.) έδιναν τους χρησμούς, τούς οποίους
ερμήνευαν οι ιερείς. Σύμφωνα με μια νέα ερμηνεία, ο μαντικός ήχος
προερχόταν χάλκινα αντικείμενα παρόμοια με τα κινέζικα wind chimes που
κρεμόντουσαν στην βελανιδιά και ηχούσαν με το φύσημα του ανέμου .Οι
ιερείς δεν έπλεναν ποτέ τα πόδια τους και σέρνονταν στο χώμα για να
έχουν επαφή με τη γη.Στις ρίζες της βελανιδιάς, στην αρχή πιστευόταν ότι
κατοικούσε η Γαία, αλλά με το Δωδεκάθεο αντικαταστάθηκε από το Δία και
τη γυναίκα του Διώνη. Λεγόταν και Νάιος Δίας από το αρχαιοελληνικό
«ναίω»=κατοικώ, γι’ αυτό και οι αγώνες που διεξάγονταν προς τιμή του
κάθε 4 χρόνια στο κοντινό στάδιο λέγονταν Νάια.Στο τέλος του 5ου αιώνα
χτίστηκε ένας μικρός ναός, όπου φυλάγονταν τα αφιερώματα των
προσκυνητών. Οι προσκυνητές έδιναν την ερώτησή τους γραμμένη σε ένα
έλασμα (φύλλο μαλακού μετάλλου - μολύβδου), αλλά η απάντηση συνήθως τους
δίνονταν προφορικά. Στα μέσα του 4ου αι. π.Χ., ο περίβολος με τους
λέβητες αντικαταστάθηκε από έναν πιο ευρύχωρο χαμηλό πέτρινο περίβολο.
Εφόσον εκεί κατοικούσε ο Δίας και το σύνολο έμοιαζε με σπίτι, ο χώρος
ονομάστηκε Ιερά οικία.Στα χρόνια του Πύρρου (312-272 π.Χ.) χτίζονται
στοές γύρω – γύρω, εκτός από την πλευρά της φηγού. Στο ναό και στις
στοές φυλάγονταν τα αφιερώματα των πιστών. Εκείνη την εποχή χτίζονται
και πολλά άλλα κτίρια: βουλευτήριο, πρυτανείο, θέατρο κτλ. και η Δωδώνη
γίνεται για ένα διάστημα πρωτεύουσα των Ηπειρωτών. Μετά το θάνατο του
Πύρρου και το γκρέμισμα του ιερού από τους Αιτωλούς το 219 π.Χ.,
επιδιορθώθηκε από το βασιλιά της Μακεδονίας Φίλιππο Ε' και επεκτάθηκε
αποκτώντας και άλλους χώρους, κολώνες κτλ. Τότε πήρε και την τελική του
μορφή, ενώ κατά τον Παυσανία, η φηγός υπήρχε ακόμη
Añade un comentario...
2 comentarios
karmen POP
19:07
+
1
2
1
2
1
!!!!!!!!!!!
Añade un comentario...
12 comentarios
+Dimitrios Pardalis
ΟΚ αδερφε, χτυπα συρμα !!
ΟΚ αδερφε, χτυπα συρμα !!
Añade un comentario...
7 comentarios
Alexandra Karamitsou
19:54
+
1
2
1
2
1
Πολύ
όμορφη φωτογραφία! Πολύ όμορφα συνδυασμένα χρώματα και αντικείμενα στο
περιβάλλον με τη θέα (θεά!) θάλασσα.... Μ' αρέσει!!!
όμορφη φωτογραφία! Πολύ όμορφα συνδυασμένα χρώματα και αντικείμενα στο
περιβάλλον με τη θέα (θεά!) θάλασσα.... Μ' αρέσει!!!
Añade un comentario...
5 comentarios
Nikoleta Emer
15:27
+
1
2
1
2
1
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!αγαπημενη Χαλκιδικη!!!!!!!!!!
Añade un comentario...
Πόρτο Κουφό-Χαλκιδική
Θουκυδίδης,
ΙΣΤΟΡΙΩΝ Ε, «σχὼν δὲ ἐς Σκιώνην πρῶτον ἔτι πολιορκουμένην καὶ προσλαβὼν
αὐτόθεν ὁπλίτας τῶν φρουρῶν, κατέπλευσεν ἐς τὸν Κωφὸν λιμένα τῶν
Τορωναίων ἀπέχοντα οὐ πολὺ τῆς πόλεως»
Το Πόρτο Κουφό είναι ένας
όρμος ο μυχός του οποίου αποτελεί ένα φυσικό μικρό λιμάνι με κατεύθυνση
εισόδου από Νότο προς Βορρά. Bρίσκεται στο Τορωναίο Κόλπο παρά το
νότιο-δυτικό άκρο της Σιθωνίας στην Χαλκιδική. Πρόκειται για ένα από
τους πιο ασφαλέστερους όρμους και αγκυροβόλια της Βορείου Ελλάδος που αν
και η είσοδος του είναι παρά τη δυτική πλευρά της χερσονήσου, (περίπου
1,5 μίλι Β.ΒΔ. από την εσχατιά που είναι το ακρωτήριο Δρέπανο ή
Άμπελος), στη συνέχεια ο όρμος στρέφει κατά 90 μοίρες προς Βορρά
παρέχοντας έτσι ασφαλή κάλυψη σε όλους τους καιρούς (άνεμους). Η είσδυσή
του είναι περίπου ένα ναυτικό μίλι, ενώ το εύρος της εισόδου του, που
διανοίγεται μεταξύ των ακρωτηρίων Δρεστήναγα (βόρεια) και Παγώνα (νότια)
φθάνει περίπου τα 620 μ.
Εντός του όρμου δημιουργούνται διάφοροι
μικρότεροι ορμίσκοι με σημαντικότερο εκείνο του μυχού και του ορμίσκου
«Γκούρα» που βρίσκεται έναντι των ερειπίων των άλλοτε μεγάλων τουρκικών
στρατώνων. Οι άκρες της εισόδου είναι ψηλές περίπου 90 μ. και βραχώδεις.
Κατά την είσοδο βόρεια (αριστερά), μεταξύ της άκρας Δρεστήναγα και της
άκρας Αντίκουφο σχηματίζεται ο πρώτος ορμίσκος καλούμενος "Κόρακας",
εύρους 2,5 σταδίων και μέσου βάθους 9 μ. Αμέσως μετά την άκρα Αντίκουφο
και σε απόσταση 2 σταδίων ακολουθεί η άκρα Σπηλιά από την οποία και
διανοίγεται Β.ΒΔ. ο εσωτερικός μεγάλος όρμος. Αντίθετα ΝΑ. διανοίγεται
μικρός όρμος που λεγόταν παλαιότερα Καντίκιοϊ.
Σημειώνεται ότι η
είσοδος του όρμου Πόρτο Κουφό σε απόσταση από θαλάσσης είναι
δυσδιάκριτη. Για το λόγο αυτό φέρονται δύο φάροι εκατέρωθεν της εισόδου.
Κατά την ημέρα η ασφαλής είσοδος επιτυγχάνεται με ευθυγράμμιση το μέσον
της εισόδου με την Τρίκρανο κορυφή του Άθωνος. Είναι ο "Κωφός λιμήν"
των αρχαίων Ελλήνων, όπως τον αναφέρει ο Θουκυδίδης
Κατά την
περίοδο του Β΄Παγκοσμίου πόλεμου χρησιμοποιήθηκε από τα Γερμανικά
υποβρύχια λόγω της στρατηγικής του θέσης που παρείχε αφενός φυσική
αντιεροπορική κάλυψη, αφετέρου άμεση πρόσβαση στο Αιγαίο, ενώ στην αρχή
του όρμου επί της Άκρας Αντίκουφο, είχαν εγκαταστήσει ένα πολυβολείο
όπου φρουρούσε την είσοδο του όρμου.
Θουκυδίδης,
ΙΣΤΟΡΙΩΝ Ε, «σχὼν δὲ ἐς Σκιώνην πρῶτον ἔτι πολιορκουμένην καὶ προσλαβὼν
αὐτόθεν ὁπλίτας τῶν φρουρῶν, κατέπλευσεν ἐς τὸν Κωφὸν λιμένα τῶν
Τορωναίων ἀπέχοντα οὐ πολὺ τῆς πόλεως»
Το Πόρτο Κουφό είναι ένας
όρμος ο μυχός του οποίου αποτελεί ένα φυσικό μικρό λιμάνι με κατεύθυνση
εισόδου από Νότο προς Βορρά. Bρίσκεται στο Τορωναίο Κόλπο παρά το
νότιο-δυτικό άκρο της Σιθωνίας στην Χαλκιδική. Πρόκειται για ένα από
τους πιο ασφαλέστερους όρμους και αγκυροβόλια της Βορείου Ελλάδος που αν
και η είσοδος του είναι παρά τη δυτική πλευρά της χερσονήσου, (περίπου
1,5 μίλι Β.ΒΔ. από την εσχατιά που είναι το ακρωτήριο Δρέπανο ή
Άμπελος), στη συνέχεια ο όρμος στρέφει κατά 90 μοίρες προς Βορρά
παρέχοντας έτσι ασφαλή κάλυψη σε όλους τους καιρούς (άνεμους). Η είσδυσή
του είναι περίπου ένα ναυτικό μίλι, ενώ το εύρος της εισόδου του, που
διανοίγεται μεταξύ των ακρωτηρίων Δρεστήναγα (βόρεια) και Παγώνα (νότια)
φθάνει περίπου τα 620 μ.
Εντός του όρμου δημιουργούνται διάφοροι
μικρότεροι ορμίσκοι με σημαντικότερο εκείνο του μυχού και του ορμίσκου
«Γκούρα» που βρίσκεται έναντι των ερειπίων των άλλοτε μεγάλων τουρκικών
στρατώνων. Οι άκρες της εισόδου είναι ψηλές περίπου 90 μ. και βραχώδεις.
Κατά την είσοδο βόρεια (αριστερά), μεταξύ της άκρας Δρεστήναγα και της
άκρας Αντίκουφο σχηματίζεται ο πρώτος ορμίσκος καλούμενος "Κόρακας",
εύρους 2,5 σταδίων και μέσου βάθους 9 μ. Αμέσως μετά την άκρα Αντίκουφο
και σε απόσταση 2 σταδίων ακολουθεί η άκρα Σπηλιά από την οποία και
διανοίγεται Β.ΒΔ. ο εσωτερικός μεγάλος όρμος. Αντίθετα ΝΑ. διανοίγεται
μικρός όρμος που λεγόταν παλαιότερα Καντίκιοϊ.
Σημειώνεται ότι η
είσοδος του όρμου Πόρτο Κουφό σε απόσταση από θαλάσσης είναι
δυσδιάκριτη. Για το λόγο αυτό φέρονται δύο φάροι εκατέρωθεν της εισόδου.
Κατά την ημέρα η ασφαλής είσοδος επιτυγχάνεται με ευθυγράμμιση το μέσον
της εισόδου με την Τρίκρανο κορυφή του Άθωνος. Είναι ο "Κωφός λιμήν"
των αρχαίων Ελλήνων, όπως τον αναφέρει ο Θουκυδίδης
Κατά την
περίοδο του Β΄Παγκοσμίου πόλεμου χρησιμοποιήθηκε από τα Γερμανικά
υποβρύχια λόγω της στρατηγικής του θέσης που παρείχε αφενός φυσική
αντιεροπορική κάλυψη, αφετέρου άμεση πρόσβαση στο Αιγαίο, ενώ στην αρχή
του όρμου επί της Άκρας Αντίκουφο, είχαν εγκαταστήσει ένα πολυβολείο
όπου φρουρούσε την είσοδο του όρμου.
Nina.M M
12:59
Beautiful picture. ☺ I really like your pictures. 👍 warm greetings from Nina from Friesland in the Netherlands. 😊 🌹 🌞
Añade un comentario...
καρατζοβίτικες πιπεριές (Αριδαίας)
Ελληνική
παραδοσιακή ποικιλία Πιπεριάς.Μικρό - μεσαίο μέγεθος καρπού.Ζωηρό
παραγωγικό φυτό, με καλή κάλυψη φύλλων και προστασία για
ηλιοεγκαύματα.Σαρκώδης εύγευστος καρπός, ελαφρά πικάντικος. Η καπνιστή
πάπρικα Αλμωπίας είναι γλυκό και αρωματικό μπαχαρικό καθώς περιέχει τον
τριμμένο φλοιό της πιπεριάς. Όταν οι πιπεριές ωριμάσουν και κοκκινίσουν
συλλέγονται και μπαίνουν στο ειδικό ξηραντήριο-καπνιστήριο για να
αποξηρανθούν με το παραδοσιακό τρόπο της περιοχής. Η επαρχία Αλμωπίας
και ιδιαίτερα το τοπικό διαμέρισμα Γαρεφείου για πάνω από 100 χρόνια
πρωταγωνιστεί στην καλλιέργεια του μικρόσωμου τύπου πιπεριάς (πιπεριά
Μπαχόβου ή Καρατζοβίτικη), η οποία προορίζεται τόσο για το καθημερινό
τραπέζι, όσο και για την παραγωγή της πάπρικας. Η πάπρικα
χρησιμοποιείται σε πάρα πολλά φαγητά και με πολλούς τρόπους
μαγειρέματος. Δίνει υπέροχη γεύση ως μαρινάδα σε κρεατικά και πουλερικά.
Χρησιμοποιείται πολύ συχνά για να δώσει χρώμα στα φαγητά κατσαρόλας,
όπως την φασολάδα, τις φακές και πολλά άλλα.
Ελληνική
παραδοσιακή ποικιλία Πιπεριάς.Μικρό - μεσαίο μέγεθος καρπού.Ζωηρό
παραγωγικό φυτό, με καλή κάλυψη φύλλων και προστασία για
ηλιοεγκαύματα.Σαρκώδης εύγευστος καρπός, ελαφρά πικάντικος. Η καπνιστή
πάπρικα Αλμωπίας είναι γλυκό και αρωματικό μπαχαρικό καθώς περιέχει τον
τριμμένο φλοιό της πιπεριάς. Όταν οι πιπεριές ωριμάσουν και κοκκινίσουν
συλλέγονται και μπαίνουν στο ειδικό ξηραντήριο-καπνιστήριο για να
αποξηρανθούν με το παραδοσιακό τρόπο της περιοχής. Η επαρχία Αλμωπίας
και ιδιαίτερα το τοπικό διαμέρισμα Γαρεφείου για πάνω από 100 χρόνια
πρωταγωνιστεί στην καλλιέργεια του μικρόσωμου τύπου πιπεριάς (πιπεριά
Μπαχόβου ή Καρατζοβίτικη), η οποία προορίζεται τόσο για το καθημερινό
τραπέζι, όσο και για την παραγωγή της πάπρικας. Η πάπρικα
χρησιμοποιείται σε πάρα πολλά φαγητά και με πολλούς τρόπους
μαγειρέματος. Δίνει υπέροχη γεύση ως μαρινάδα σε κρεατικά και πουλερικά.
Χρησιμοποιείται πολύ συχνά για να δώσει χρώμα στα φαγητά κατσαρόλας,
όπως την φασολάδα, τις φακές και πολλά άλλα.
Añade un comentario...
Más
No hay comentarios:
Publicar un comentario